هیدروآساب

پمپ 6 و 9 پیستون تراکتوری

هیدرولیک پنوماتیک
پمپ هیدرولیک

پمپ های هیدرولیک 6 پیستون و 9 پیستون تراکتوری که به پمپ های طرح مایلری هم معروف هستند از سری پمپ های پر کاربرد در سیستم های هیدرولیک تراکتور ها و کمپرسی ها می باشد. انواع برند های مختلف پمپ های 6 و 9 پیستون ایرانی و ترک می توان به صنایع هیدرولیک ایران، کازل ترکیه و راک ترکیه اشاره نمود.

  •  فشار کاری: 250 بار
  •  کشور سازنده: موجود در انواع ایرانی و ترکیه ای
  •  کاربرد: سیستم های هیدرولیکی صنعتی و راهسازی نظیر کمپرسی ها و تراکتور

کارایی پمپ هیدرولیک شش پیستون در بازوهای مکانیکی

از قدرت پمپاژ سیالات برای ساخت بازوهای مکانیکی استفاده می ‌کنند. این ایده آنچنان کارآمد و دقیق است که می ‌توان سطح وسیعی از انواع دستگاه های صنعتی و ماشین آلات راه سازی را همراه با چنین بازو ‌هایی دید.

البته لازم است تا برای رسیدن به یک بازوی مکانیکی قدرتمند از طریق قدرت بالای سیالات، پمپاژ مناسب و قدرتمندی نیز صورت گرفته باشد.

لذا انواع پمپ های هیدرولیک با ایده های متنوع ساخت مطرح هستند. در این بین پمپ هیدرولیک پیستونی بهترین ایده برای تامین قدرت بازو های مکانیکی است.

مانند پمپ هیدرولیک شش پیستون و یا پمپ ۹پیستون تراکتوری که در سطحی وسیع همراه با طیف گسترده‌ ای از ماشین آلات مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر از فعالان در عرصه های کار با ماشین آلات بزرگ راه سازی تا دیگر ماشین آلات کشاورزی و شاید هم دستگاه‌ های خاص صنعتی هستید، به خوبی از اهمیت پمپ هیدرولیک شش پیستون در کارکرد روان دستگاه مطلع خواهید شد.

این پمپ هیدرولیک کمپرسی است که قرار است قدرت لازم برای جا به جایی تمام بازو های مکانیکی را فراهم آورد.

لذا ضرورت دارد تا با مشخصات پمپ 9 پیستون و یا پمپ 6 پیستون تراکتوری آشنا باشید.

اینکه یک پمپ هیدرولیک شش پیستون دقیقا چیست؟ چه وظایفی دارد؟ و چطور کار می کند؟ الزامات حاکم بر آن چیست؟ و در حین کار چه نیاز هایی را برای عملکرد مطلوب خود طلب خواهد کرد؟

پمپ هیدرولیک

نگاه فنی در تحلیل پمپ هیدرولیک شش پیستون

بهترین ایده برای جا به جایی قدرتمند سیالات، استفاده از سیستم پیستونی است. در این سیستم همراه با یک محفظه آب بندی شده با نام سیلندر مواجه هستیم که پیستونی در بطن آن جا به جا خواهد شد و در هر سیکل کاری خود، مقدار مشخصی از سیال را مکش کرده و در نهایت در انتهای سیکل کاری با دهش سیال در خروجی سیلندر شرایط پمپاژ قدرتمند سیال را فراهم خواهد کرد.

صرف استفاده از یک پیستون که در بطن سیلندری جا به جا می ‌شود، اگر چه در نهایت پمپاژ لازم را فراهم خواهد کرد؛ اما نمی تواند قدرت و یا یکپارچگی لازم را در خروجی پمپ حاصل آورد.

از این رو اگر بتوانیم هر چه تعداد سیلندر ها را زیاد کنیم، با پمپاژ قدرتمندتر و در عین حال یکنواخت تری مواجه خواهیم شد.

به این ترتیب ایده ساخت پمپ های پیستونی محوری مطرح می ‌شود. مانند پمپ هیدرولیک شش پیستون و یا پمپ هیدرولیک 9 پیستون که در سطحی متداول مورد استفاده قرار می گیرند.

پمپ های محوری از قدرتمندترین پمپ های هیدرولیک هستند. آنها می ‌توانند سیالات را در خروجی خود تحت فشار بالایی پمپاژ کنند.

از این رو این توانایی را دارند تا با هدف تامین قدرت بازو های مکانیکی مورد استفاده قرار گیرند.

از سوی دیگر با طرح محوری بودن آنها می‌ توان به راحتی در هنگام طراحی، تعداد سیلندر ها را زیاد کرد.

با این کار در زمان برابر مقدار پمپاژ با قدرتی ثابت زیاد خواهد شد. البته شرایط گسسته در کارکرد پمپ های پیستونی با طرح محوری کردن آنها از بین خواهد رفت. چرا که تعداد بالایی از پیستون در هر سیکل کاری پمپ مشغول فعالیت هستند.

لذا در هر لحظه از زمان که یک سیلندر مشغول تخلیه خود است، سیلندر دیگری در آغاز مکش حضور دارد.

از این رو جریان پیوسته ای از مکش تا دهش سیال در کارکرد مداوم انواع پمپ پیستونی محوری به وجود خواهد آمد.

نحوه کار در پمپ هیدرولیک شش پیستون

وقتی قرار است در باب یک پمپ هیدرولیک شش پیستونی صحبت کنیم، در واقع می‌ خواهیم از حضور پیستونی صحبت داشته باشیم که قرار است از طریق محوری همراه با گردش مولدی حرکت های رفت و برگشتی داشته باشد و در این حرکت های رفت و برگشتی است که عملیات پمپاژ را تکمیل کند.

حال می خواهیم این ایده ساده را با کنار هم قرار دادن چند پیستون داشته باشیم. مانند آنچه در طرح ساخت پمپ هیدرولیک شش پیستون دیده می شود.

برای این کار نیازی نیست تا هر یک از پیستون ها را به شکل مجزا به محور مولد گردان متصل کنیم؛ بلکه کافی است اندکی خلاق باشیم و با چیدمان پیستون ها حول یک محور و نصب یک صفحه زاویه گیر که محور تمام پیستون ها به آن وصل است، اقدام به حرکت رفت و برگشت تمام پیستون ها کرده باشیم.

ایده کار به این ترتیب است که تمام پیستون ها مانند طرح ساخت پمپ هیدرولیک شش پیستون حول یک محور قرار خواهند گرفت.

لذا سر آزاد تمام پیستون ها نیز حول همان محور در اختیار مولد خواهد بود.

حال می ‌توان سر آزاد پیستون ها را سوار بر یک صفحه که همراه با زاویه ای تعریف شده نصب شده است، قرار داد.

حرکت دورانی محور پیستون ها با احتساب اینکه سر آزاد آنها سوار بر صفحه زاویه گیر است، باعث خلق حرکت های رفت و برگشتی در پیستون ها خواهد شد.

به این ترتیب با هر بار گردش محور مولد که می تواند یک موتور برقی تا بنزینی باشد، هر یک از سیلندر ها دو مسیر پیستونی را طی کرده است.

یک بار با حرکت رو به عقب عملیات مکش را انجام داده و در بار دوم با حرکت تحت فشار به سمت جلو عملیات دهش را تکمیل خواهد کرد.

حال اگر سرعت گردش بالای مولد را در کنار ۶ یا ۹ سیلندری که هر لحظه پر و خالی می‌ شوند قرار دهید، متوجه خواهید شد که در خروجی پمپ مانند پمپ هیدرولیک شش پیستون چه قدرت بالایی از سیال حضور پیدا خواهد کرد.

این ایده در طرح ساخت پمپ هیدرولیک شش پیستون و یا در مرتبه ای بالاتر همراه با ساخت پمپ هیدرولیک 9 پیستون مطرح می باشد.

ایده ای که در عین کارآمد بودن، راندمان بالایی را برای پمپ های هیدرولیک محوری پدید آورده است. تا جاییکه می توان این پمپ ها را بهترین ایده برای نصب در انواع ماشین آلات با نیاز به قدرت بالای پمپاژ دانست.

مزایای کارکرد پمپ هیدرولیک شش پیستون

در کار با پمپ هیدرولیک شش پیستون و نمونه بزرگتر آن یعنی پمپ هیدرولیک 9 پیستون، طرح افزایش حجم پیستون مطرح است.

در ساخت چنین پمپی به جای آنکه بخواهیم یک پیستون بسیار بزرگ را به حرکت اندازیم، از حرکت چندین پیستون کوچکتر استفاده کرده‌ ایم.

به این ترتیب با ساخت پمپی در فضایی کمتر و البته قیمت بهتر می توانیم ظرفیت بالاتری را حاصل آوریم.

اگر چه می توان با افزایش تعداد سیلندر ها ضریب کارکرد پمپ هیدرولیک کمپرسی را روان تر و پرحجم تر نمود؛ اما موقعیت محدود برای قرارگیری در اطراف یک محور است که در نهایت بهترین چیدمان را در انتخاب 6 و یا 9 سیلندر نظر خواهد گرفت.

کارکرد با تعداد پیستون بالا باعث می‌ شود تا خروجی پمپ کاملاً یکنواخت و عاری از هر گونه ضربانی باشد.

این کارکرد بدون ضربان پمپ است که آن را برای حضور در کار انواع بازو های مکانیکی مناسب کرده است.

البته در نهایت تمام پمپ های پیستونی از سطح دبی خروجی اندکی برخوردار می باشند؛ اما همان خروجی اندک خود را تحت فشار و قدرت بالایی تولید می کنند.

این ایده در تامین قدرت پمپاژ سیالات کاملا مطلوب برای کارکرد انواع بازو های مکانیکی می باشد.

موضوعی که به خوبی در طراحی انواع پمپ هیدرولیک شش پیستون دیده می شود.

پمپ هیدرولیک شش پیستون محصول برند

طراحی پمپ هیدرولیک شش پیستون و یا پمپ هیدرولیک 9 پیستون که می ‌توانند با عنوان پمپ هیدرولیک کمپرسی مورد استفاده قرار گیرند، از یک ایده استاندارد در طراحی بهره می ‌برند.

برند های متعدد و معتبر جهانی هستند که در این زمینه محصولات متعددی را روانه بازار های هدف می ‌کنند. مانند پمپ هیدرولیک کازل که محصول یک برند صاحب‌ نام ترکیه ‌ای است.

پمپ هیدرولیک شش پیستونی کازل از انواع دبی ثابت است. لذا تنها می ‌توان با تغییر دور موتور مولد در گردش پمپ هیدرولیک سرعت پمپاژ آن را تغییر داد.

پمپ هیدرولیک شش پیستونی کازل در هر دو مدل پمپ پیستونی سرکج و سرصاف تولید شده و کاملا مناسب برای نصب در انواع دستگاه های تزریق پلاستیک، پرس های فشار پایین تا متوسط، دستگاه های ریخته گری فلزات و ساخت انواع یونیت و پاوریک هیدرولیک مناسب می باشد.

اگر می خواهید در تامین پمپ هیدرولیک کمپرسی توانمند باشید و همراه با نمونه های خوش ساخت و در عین حال خوش قیمت بازار شوید و در عین حال قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی چندان شما را غافلگیر نکند، پمپ هیدرولیک KONSTARدر دسته انواع پمپ هیدرولیک شش پیستون از طرح ساخت بسیار مناسبی برخوردار است.

این پمپ به راحتی می ‌تواند در نصب با انواع ماشین آلات مهندسی هماهنگ باشد.

فهرست