هیدروآساب

شیر بلین هیدرولیک

هیدرولیک پنوماتیک

شرکت بلین از سال ۱۹۷۱ فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت شیرهای برقی انواع آسانسور و بالابر هیدرولیکی در شهر هیلبرون آلمان آغاز نمود. فعالیت این شرکت با تولید شیرهای برقی بالابری و آسانسوری هیدرولیکی در مدلهای EV و KV با تعداد محدودی از کارکنان همراه بود و پس از مدت کوتاهی با افزایش تقاضای تولید، شروع به گسترش و توسعه نمود.

شیر بلین BLAIN آلمان از بهترین و کاربردی‌ترین شیرهای هیدرولیک در صنعت بالابر و آسانسور سازی به شمار می‌رود. این برند معروف و موفق، بهترین نوع طراحی شیرهای کنترل را ارائه نموده است.

شیر برقی آسانسور و بالابر هیدرولیک بلین

 

 

شیر برقی بلین آلمان از بهترین شیر برقی‌های کنترل جهت آسانسور و بالابرهای هیدرولیک می‌باشد که به وسیله نیروی الکتریکی کار می‌کند و مقدار جریان‌های سیال را در یک سیستم هیدرولیک قطع و وصل و یا تنظیم می‌نماید.

شیر برقی بلین از نظر تعداد بوبین و کاربرد به صورت زیر دسته بندی می شوند:

شیر برقی هیدرولیک بلین تک بوبین

شیر برقی هیدرولیک بلین دو بوبین

شیر برقی هیدرولیک بلین سه بوبین

شیر برقی هیدرولیک بلین چهار بوبین

شیر بلین EV4

شیر بلین الکترونیکی

شیر برقی هیدرولیک بلین تک بوبین

یک شیر کنترل کوچک، ساده و کاربردی که در انواع بالابرهای کوچک عملکرد خوبی دارد. شیر تک بوبین بلین یا همان مدل KV1P شرکت BLAIN برای بالابرها با سرعت حداکثر 0.16 میتر بر ثانیه، یا یک سولنوئید طراحی شده است. این شیر کنترل کوچک با عملکرد یک بوبین که در جهت پایین فعال میشود، کار میکند. این شیر به یک مانومتر، شیر دستی اضطراری و پیچ های تنظیم مربوطه مجهز شده است. شروع حرکت در جهت بالا و پایین، و توقف در جهت پایین نرم و بدون شوک است. تنها نقطه ضعف این شیر، در توقف جهت بالا است. توقف در جهت بالا نمیتواند کاملا نرم و بدون شوک صورت گیرد. اگرچه در بسیاری از بالابرهای کوچک و باربر این موضوع، مساله قابل توجهی نیست.

شیر برقی هیدرولیک بلین دو بوبین

شیر بلین دو بوبین مدل KV1S یکی از شیرهای خانواد KV است که برای بالابرها و آسانسورهای کوچک طراحی شده است. اکثر سازندگان بالابر و متخصصین این حوزه بر این باور هستند که شیر دو بوبین بلین بهترین نوع شیر کنترل موجود برای استفاده در یک بالابر است. البته مدل دیگری از شیر بلین با دو بوبین با نام KV1P وجود دارد که میتوان آن را محصولی برای کاربردهای خاص دانست. در اینجا منظور ما همان شیر دو بوبین KV1S است.

محبوبیت این شیر به این دلیل است که ضمن سادگی، ضعف اصلی شیر تک بوبین در آن وجود ندارد. این ضعف که قبلا به آن اشاره شد مربوط به توقف در جهت بالا است. با این توضیح باید گفت شیر دو بوبین کاملا پرقدرت، در استارت و استاپ هم جهت بالا و هم جهت پایین کاملا نرم و بدون ضربه عمل میکند.

شیر 2 بوبین بلین در واقع عملکردی تک سرعته دارد. سرعت دستگاه با استفاده از این مدل شیر نباید بیشتر از 16 سانتیمتر بر ثانیه باشد. یک سولنوئید برای توقف جهت بالا تعبیه شده است تا بتواند استاپ نرم و آرامی ایجاد کند که همین نکته برگ برنده این شیر است.

شیر برقی هیدرولیک بلین سه بوبین

شیر بلین سه بوبین مدل KV2S کامل ترین شیر کنترل خانواده kv شرکت بلین است. این شیر کنترل برای بالابرهای خانگی یک راهکار ایده آل است. قدرت این شیر کنترل زمانی مشخص میشود که جک سایز نسبتا بزرگی برای بالابر دارد. در این وضعیت حرکت آسانسور در جهت پایین کمی مشکل است. حرکت برگشت (جهت پایین) با استفاده از شیر سه بوبین بصورت دو سرعته است. بنابراین میتواند سرعت بیشتری در حرکت رو به پایین آسانسور در نظر گرفت.

این شیر کنترل پیشرفته با سه سولنوئید عمل میکند و برای آسانسورهای کوچک و بالابرها طراحی شده است. یک سولنوئید در جهت بالا عمل میکند و دو سولنوئید دیگر مخصوص حرکت آسانسور در جهت پایین هستند.

شیر برقی هیدرولیک بلین چهار بوبین

شیر بلین چهار بوبین را میتوان یک شیر همه فن حریف برای انواع آسانسور هیدرولیک دانست. دقت بسیار بالا، عملکرد عالی و قابلیت های منحصربفرد این محصول بلین، آن را به محبوب ترین شیر کنترل آسانسور هیدرولیک در بین متخصصین و حرفه ای ها تبدیل کرده است.

شیرهای 4 بوبین، در دسته شیرهای مکانیکال خانواده EV شرکت BLAIN قرار میگیرند. شیرهای کنترل این خانواده برای آسانسورهای طراحی شده اند و انواع گوناگونی دارند. مدل EV100 همان شیر کنترل با چهار سولنوئید است که پیشرفته ترین و کاملترین شیر این خانواده و البته در کل محصولات مکانیکال بلین قلمداد میشود.

شیرهای چهاربوبین بلین عملکرد دوسرعته دارند. و بر اساس تکنیکال شیت های شرکت بلین میتوانند برای آسانسورهایی با سرعت 1 متر بر ثانیه مورد استفاده قرار گیرند. شیرهای EV100 در سه سایز گوناگون طراحی شده اند که در ادامه توضیح داده میشوند.

شیر چهار بوبین سایز سه چهارم اینچ می تواند با پمپ هایی به ظرفیت حداکثر 125 لیتر بر دقیقه مورد استفاده قرار گیرد. این محدوده، برای آسانسورهای مسافر بر کوچک و متوسط مناسب است و اغلب از این سایز استفاده میشود.

شیر چهار بوبین سایز یک و یک دوم اینچ، برای پمپ هایی به ظرفیت 30 تا 800 لیتر بر دقیقه طراحی شده است. این سایز شیر معمولا برای آسانسورهای هیدرولیک با ظرفیت متوسط تا سنگین استفاده میشود و به خوبی در کاربردهای گوناگون تنظیم میشود.

شیر چهار بوبین سایز دو و یک دوم اینچ، یک سوپرولو برای کاربردهای بسیار سنگین است. این شیر با پمپ هایی بین 500 تا 1530 لیتر بر دقیقه سازگار است و برای آسانسورهای بسیار سنگین مورد استفاده قرار میگیرد.

شیر بلین EV4

شیرهای بلین 3VF، نوعی از شیرهای کنترل هستند که برای پاوریونیت های این تیپ توسعه داده شده اند. شیرهای بلین سری EV4 این نوع شیر کنترل آسانسور هیدرولیک است. الکتروموتور در این پاوریونیت ها با درایو عمل میکند و بنابراین کنترل حرکت در جهت بالا بدون نیاز به تنظیمات شیر صورت میگیرد. شرکت بلین در تولید این محصول یک شریک تجاری بزرگ دارد که درایوهای الکترونیک برند یاسکاوا رو تولید میکنند.

شیرهای کنترل بر پایه درایو، دو امتیاز بزرگ دارند. امتیاز اول راه اندازی موتور است. جریان راه اندازی به کمک درایو بسیار کم است و دیگر نیازی به راه اندازی ستاره مثلث نیست. امتیاز دوم مربوط به تولید حرارت است. گرمای ایجاد شده توسط موتور در این مدل بسیار کاهش یافته و اتلاف انرژی کمتری صورت میگیرد.

شیر بلین الکترونیکی

شیرهای بلین الکترونیکی انواع پیشرفته تری هستند که بصورت الکترونیکی کنترل میشوند. شیرهای الکترونیکی بلین در سری SERVO VALVE  عرضه می شوند. میزان باز و بسته شدن مجاری روغن کاملا کنترل شده و با دریافت فیدبک صورت میگیرد. تنظیمات این شیرها بصورت الکترونیک است و عملکرد با کیفیت بالاتری دارند. قیمت این نوع شیرها در مقایسه با شیرهای مکانیکی بسیار گران تر است.

شیرهای کنترل الکترونیک همانطور که عنوان شد دو مزیت مهم دارند. مزیت اول مربط به عملکرد دستگاه بدون تاثیر از دما است. در شرایطی که شیرهای مکانیکی نمیتوانند مستقل از دما عمل کنند. شیرهای الکترونیک میزان ورودی جریان را در هر زمان تنظیم میکنند و مشکل تغییرات جریان تحت تاثیر دمای روغن حل شده است. نکته دوم مربوط به وزن بار در آسانسور است. با استفاده از شیرهای الکترونیک، سبک و سنگین شدن وزن بار آسانسور تاثیری بر سرعت و خرکت نخواهد داشت.

فهرست