هیدروآساب

شیر کنترل دبی برقی

هیدرولیک پنوماتیک
لوازم هیدرولیک صنعتی

شیر پروپرشنال کنترل فشار Dofluid

CODE: EDG-01-B
BAR: 5-70

شیر پروپرشنال کنترل فشار Dofluid

CODE: EDG-01-C
BAR: 10-160

شیر پروپرشنال کنترل فشار Dofluid

CODE: EDG-01-H
BAR: 12-250

شیر کنترل دبی برقی (فلو کنترل) در اثر کنترل و تعیین دبی جریان عبوری سرعت هیدرولیک را کنترل میکند. این نوع شیرهای هیدرولیکی می توانند دبی را در یک و یا دو جهت کنترل نمایند.زمانیکه کنترل دبی تنها در یک جهت مد نظر باشد، از فلوکنترل های دو راهی استفاده می شود. لازم بذکر است که هر چه دبی عبوری را کمتر کنیم در واقع گلویی ایجاد شده سطح مقطع کمتری داشته و این باعث افت فشار خواهد شد که در این حالت دبی اضافی از رلیف تخلیه خواهد گردید.

شیر کنترل دبی هیدرولیکی یکی از اجزای مهم و اساسی سیستم هیدرولیک است.و از گروه شیر هیدرولیک می باشند.

کنترل والو شیر کنترل دستگاهیست برای کنترل فشار (دبی) جهت جریان سیال به تجهیزات هیدرولیک (جک یا هیدروموتورها ) شیرهای کنترل هیدرولیکی معمولا به چند دسته تقسیم میشوند.

از شیرهای کنترل دبی جهت تنظیم اندازه روغن ارسالی به نقاط مختلف سیستم هیدرولیک استفاده می شود. نکته قابل تامل این است که استقرار درست شیرهای کنترل دبی در محل مناسب، بازدهی بهینه سیستم را بهمراه دارد.

شیرهای کنترل دبی از نظر ظاهری معمولا یا به صورت کج و یا افقی است و داخل شیرهای کنترل دبی به نوعی طراحی شده است که مناسب عبور جریانات و سیال می باشد. و سیال عبوری نیروی هیدرولیکی از خود تولید می کند که این نیرو تامین کننده نیروی لازمه جهت کنترل کردن شیرهای کنترل دبی است.یا در واقع باید گفت که شیرهای کنترل دبی را جریان سیال عبوری هدایت و کنترل می نماید.

نحوه عملکرد شیر کنترل دبی

در شیر کنترل دبی یک گلویی وجود دارد که به وسیله باز و بسته شدن این گلویی مسیر عبور سیال تنگ یا گشاد میشود.

شیر های کنترل کننده دبی میزان سیال عبوری از شیر را بدون در نظر گرفتن تغییرات فشار محدود و ثابت نگه میدارد.

شکل ظاهری آنها به صورت کج یا افقی است و درون آنها به صورتی طراحی شده است که برای عبور سیال مناسب میباشند و نیروی مورد نیاز به منظور کنترل این شیرها از نیروی هیدرولیک سیال عبور کننده از داخل شیر تامین می گردد به عبارتی ساده تر میتوان گفت این شیر ها به وسیله جریان سیال کنترل میشوند.

شیر کنترل دبی برقی شامل دو زیر گروه شیرهای Flow و شیرهای Throttle هستند

نوعی گلویی در شیر کنترل دبی تعبیه شده است که توسط باز شدن و بسته شدن گلویی ورودی وارد شدن سیال تنگ یا باز می شود.

شیر های کنترل کننده این قابلیت را دارند که دبی اندازه سیال وارد شده از شیر را صرف محاسبه تغییرات فشار بحالت ثابت نگه دارد.

شیر کنترل دبی برای تنظیم دبی سیال عبوری از عملگر ها و در نتیجه کنترل سرعت به کار می رود. در ساده ترین حالت این امر با تغییر دادن سطح یک اریفیس محقق می شود. مشخصات اریفیس نقش اصلی را در طراحی ابزار آلات کنترل هیدرولیکی بازی می کند .

شیرهای کنترل دبی دارای ظاهرافقی شکل و همچنین کج می باشد.و با توجه به نوع خاص طراحی داخلی آنها حرکت سیال هابدرستی انجام می پذیرد.

تامین نیروی لازمه به جهت کنترل این نوع شیرها توسط نیرویی می باشد که سیال هنگام عبور از داخل شیر از خود تولید می نماید.البته به حالت آسانتر باید گفت که شیرهای کنترل دبی توسط جریان سیال هدایت و کنترل می شوند.

شیرهای کنترل کننده فشار معمولا کاربردشان را می توان در استفاده ازبرای سیال هایی مانند آب دریا-آب های گرم و آب های آشامیدنی و همچنین آب های خام در دمای حدود هفتاد درجه مشاهده نمود.
از طرفی شیرهای کنترل دبی نیز می توانیم کاربردهایشان را در جاهایی مثل موتورخانه ها-انتقالات آب-کشاورزی و مزارع-شبکه های توزیع و آتشنشانی ها و همچنین کاربردهای صنعتی مشاهده نمود.

شیر کنترل دبی Flow

شیر کنترل دبی 2FRM 6,10

شیر کنترل دبی 2FRM 6 j

شیر کنترل دبی 2FRM J10,16

شیر کنترل دبی 3FRM

شیر کنترل دبی 3FRM

شیرهای کنترل دبی THROTTLE

شیر کنترل دبی F 10 K3…J

شیر کنترل دبی FG and FK 16..32

شیر کنترل دبی MG,MK

شیر کنترل دبی Z.FG10

شیر کنترل دبی Z1FG

شیر کنترل دبی Z2FS 6…XC

شیر کنترل دبی Z2FS10…J

شیر کنترل دبی Z2FS22…J

شیر کنترل دبی Z2FS16…J

فهرست