هیدروآساب

بوبین و دیافراگم پنوماتیک

هیدرولیک پنوماتیک
پنوماتیک

بوبین و دیافراگم پنوماتیک ، بوبین شامل یک سیم و هسته است که به‌صورت منظم و سیم‌پیچ شده (مارپیچی شکل) اطراف هسته پیچیده می‌شود. هنگامی‌که جریان‌های الکترونیکی از کنار سیم‌پیچ رد می‌شوند، یک میدان مغناطیسی نسبتاً ثابت در درون سیم‌پیچ تشکیل می‌شود.

میدان‌های مغناطیسی تشکیل‌شده به‌وسیله‌ی سلونوئید باتوجه به‌شدت و جهت جریان الکترونیکی ابتدایی است و درنتیجه باتوجه به کاربرد آن می‌توان به‌آسانی بوبین را کنترل کرد؛ همچنین اگربوبین به شیوه‌ای باعث قطع خطوط میدان مغناطیسی شده و لذا در اطراف میدان مغناطیسی قرار گرفته باشد، جریان‌های الکترونیکی تازه‌ای تولید خواهد شد و این جریان‌های الکترونیک تولیدشده با شدت و جهت شکل چرخش بوبین در میدان مورد استفاده، متناسب خواهد بود.

درکل سلونوئید محصولی الکترومکانیکی است که در مدارهایی با توانی بالا، به‌منظور سوئیچینگ استفاده می‌شود؛ همچنین بوبین‌ها اجازه می‌دهند تا تجهیزات سوئیچینگ قدرت بالا از مسافت دور کنترل و بررسی شوند.

معمولاً سلونوئید‌ها به‌طور مداوم و پیوسته در صنعت خودروسازی برای تشکیل و نصب سیستم‌ موتور خودروها کاربرد دارند. همچنین در شیر های پنوماتیک و هیدرولیک به منظور قطع و وصل یا تغیر جهت جریان به کار میرود.

هیدروآساب پارس
فهرست